יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

סיטואציות של הצלחה והתגברות על הקושי

מכירים את זה שיש פער בין בין התנהגות בבית הספר להתנהגות בבית, או אחר הצהריים?
המורה מתלוננת על ילד פרוע, חצוף, לפעמים אלים, חסר מוטיבציה אבל בבית הוא פשוט
הילד שלכם שמתנהג בסדר גמור ואין לכם מושג מה המורה רוצה ממנו?
פעמים רבות ההסבר נעוץ בפער בין הסטיגמה למציאות.
הרי אחת הבעיות העיקריות של ילדי קשב וריכוז, הוא שבמהירות שיא
הם מתוייגים בבית הספר בתוויות של המופרע, האסטרונאוט, העצלן, חסר המוטיבציה, הרגיש וכו'.
ככל שהזמן עובר, התווית נדבקת חזק וכל ניסיון לשנות את הסטיגמה נכשל.

כשהילדים מתחילים להאמין בעצמם לסטיגמה, מתחיל גלגל חוזר
שבו הם חוזרים שוב ושוב על ההתנהגות והתגובות שמחזקים את התווית שהודבקה להם. 
ניתן להשתחרר מסטיגמות בעזרת חמש מיומנויות חשובות:
  1.                   לאפשר לו סיטואציות של הצלחה והתגברות על הקושי

הרעיון הוא לאפשר לילד להתמודד דווקא עם תכונה פחות חזקה ולאפשר לו להתעלות על עצמו,
לייצר, אפילו באופן מלאכותי,  תחושה  של הצלחה וערך.
איך עושים את זה בבית? אם לילד יש "שתי ידיים שמאליות" תנו לו מטלות קטנות,
דווקא לילד "השכחן" תנו להיות אחראי על משהו. לילד ה"מופרע" שרב כל הזמן תנו לשמור על אח קטן ול"איטי" להכתיב את הקצב. אפשרו להם לגלות שדווקא כן אפשר לסמוך עליהם.

ד"ר יואב פנחס - מומחה בטיפול בבעיות קשב וריכוז ADD ו ADHD

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה