יום חמישי, 16 בנובמבר 2017

סיטואציות של הצלחה והתגברות על הקושי - חלק 2

  •            לוודא שהילד ישמע אתכם מחמיאים לו

הכוונה לא רק בפניו אלא כדרך אגב. לבני משפחה אחרים או למורים, בסיטואציות שונות ואפילו כשהוא "לא אמור לשמוע". כי דווקא התשובות האלה נתפסות בעיני הילדים אמינות יותר.
איך עושים את זה? נורא פשוט. מרימים טלפון לאבא או לסבא/סבתא באמצע היום ומספרים: "לא תאמינו כמה נהדר, דני הזכיר לי עכשיו שיש לו הכתבה מחר וצריך להתכונן אליה. איזה ילד אחראי".


כנסו עכשיו לאינדקס הפרעות קשב וריכוז
  •       להאיר לילד התנהגויות אחרות שלו.

כדי שילד יוכל להאמין בעצמו, הוא צריך לראות את עצמו בעיניים אחרות ולדעת שאנחנו רואים צדדים רבים שלו. כשילד המתוייג כש"עצלן" לוקח יוזמה, צריך להאיר עליו בזרקור ולפרגן מכל הלב. כש"המרביצן" מתאפק ומסתפק במילים, כש"המעופף" נוחת לאדמה – תנו להם לראות את עצמם בעיניים אחרות וספרו להם כמה אתם גאים בהם.

  • תקשורת נכונה ומכבדת

כשאתם מדברים עם הילד על ההתנהגות שלו או על הציפיות שלכם ממנו, הקפידו לדבר על המעשים עצמם ולא על תכונות אופי. מעשים אפשר לשנות, אבל אופי לא.
לכן, אל תאמרו "אתה עצלן". אמרו: "מפריע לי שאתה דוחה את הכנת השיעורים וסידור החדר לרגע האחרון. אני מצפה שתעשה את הדברים האלה דבר ראשון כשאתה חוזר מבית הספר".
  •        אתם המראה של הילד – תנו דוגמה אישית


עם יד על הלב, עד כמה ההתנהגות של הילד היא שיקוף של דפוסים קיימים בבית?
האם אתם לא דוחים מטלות? האם אתם מאורגנים ומסודרים? תמיד מגיבים באיפוק? תחרותיים?
האם אתם אוהבים את עצמכם או ביקורתיים כלפי עצמכם? אם אתם שבויים בסטיגמה של עצמכם, איזו דוגמה אתם מהווים לילד? שחרוו את עצמכם מהסטיגמות וקבלו את עצמכם באהבה.
הילדים סופגים הכל.
לכן, כל סיטואציה היא הזדמנות להדגים לילדים תגובה נכונה. דוגמה: "יש לי פרויקט גדול ומלחיץ בעבודה, אבל אני מחלק אותו
למשימות קטנות ומשלים אחת בכל יום וכך אני מתמודד איתו". או "יש לי קולגה מעצבנת נורא, אבל אם אריב איתה לא אשיג כלום. מחר אקבע איתה ארוחת צהריים ואנסה לפתור את הבעיות בינינו".

ד"ר יואב פנחס - מומחה בטיפול בבעיות קשב וריכוז ADD ו ADHD

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה